televize / film Text matěj štěpán | FOTo AMC, Film+ Renée Profil Zellweger Renée Zellweger se do povědomí dostala slavným filmem Deník Bridget Jonesové, pak natočila několik filmů, ve kterých se jí moc nepodařilo vymanit z image, který jí Deník připravil, a v roce 2010 prakticky zmizela ze scény. D ala si dlouhou, předlouhou pauzu, kterou komentovala až relativně nedávno s tím, že nátlak veřejnosti jednoduše nemohla unést a chtěla si dát od všeho odpočinout. Do pracovního života se vrátila až v roce 2016 a od té doby točí dál. Snad v naději, že charakter „pošahané“ Bridget je již zapomenut a ona může hrát bez toho, aby jakákoliv její role byla zkalena postavou, která je mnohými dávno zapomenuta. Syndrom Harryho Pottera Když herce proslaví ikonická role, může to být jak požehnáním, tak prokletím. Danielu Radcliffovi se podařilo vymanit se z šablony Harryho Pottera, Robertu Pattinsonovi se podařilo „nebýt upírem ze Stmívání“. Jenže Bridget Jonesová se Zellweger dlouhá léta ne a ne pustit. Občas se ale objevila role natolik výrazná, že Jonesové dokázala alespoň na chvíli utéct. Podívejme se tedy na tři filmy, které se od Bridget úspěšně emancipovaly a obstály samy bez jakýchkoliv asociací. Sestřička U prvního tomu je zkrátka proto, že Jonesová ještě nebyla na světě. Sestřička Betty, komedie, kde Zellweger sekunduje Morgan Freeman a Chris Rock, přišla těsně před Deníkem Bridget Jonesové, takže šlo o poslední šanci pro diváky užít si jejich oblíbenou herečku nezastíněnou svou minulostí. Je to příjemný film, ve kterém naivní servírka uniká nájemným vrahům, abyste se trochu báli, trochu se smáli, ale hlavně si odpočinuli. Tak do toho, 19. února na Film+ máte příležitost. Chicago Pak přišel hudební film a rovnou jeden z nejlépe hodnocených muzikálů vůbec. Proslavil režiséra Roba Marshalla, který byl do té doby relativně neznámý a písně z něj si mnozí pískají doteď. Hudební a taneční čísla tohoto díla stvořila ikonické melodie a mnohé muzikály se mu snažily marně vyrovnat. Film vyšel v roce 2002, tedy těsně po prvním Deníku, v případě Zellweger se však jednalo o roli natolik výraznou a od Jonesové natolik odlišnou, že si tyhle dvě nikdo nespojoval. Posuďte sami, na AMC jej hrají 21. února. Pohyblivé obrázky No a pak je tu film, který byl natočen v roce 2006, tedy těsně po předposledním ze třech Deníkovských počinů. I zde šlo, stejně jako u Chicaga, o roli natolik zajímavou, že dokázala stát na vlastních nohách. Slečna Potterová, spisovatelka, literární senzace začátku minulého století, si vždycky žila po svém bez ohledu na názor ostatních a stala se tak vzorem spoustě mladých dívek, které v té době neměly jiné ambice než se dobře vdát. Měla ve zvyku konverzovat se svými ilustracemi, které v její mysli ožívaly, což se těžko vysvětlovalo okolí, až se nakonec našel muž, kterého to nerozčilovalo, naopak mu to učarovalo. Pokud se vám tedy zachtělo romantické pohádky inspirované skutečnou událostí, nalaďte 16. února AMC. Šťastný konec Pokud jste viděli její nedávnou Judy, dáte mi za pravdu, že Zellweger se nakonec ze stínu Jonesové vystoupit podařilo. Trvalo to sice dlouho, teď je ale zpět s novým charismatem, které má s Jonesovou pramálo společného a rozhodně stojí za to ji sledovat. Tak Renée dejte šanci. Renée Zellweger na Skylinku Miss Potter | AMC | 16. února Sestřička Betty | Film+ | 19. února Chicago | AMC | 21. února Film+ a AMC najdete například v těchto balíčcích Pro přehrání videa se připojte k internetu Kompletní programová nabídka Skylink