Několik slov na úvod… Jak socializovat teenagery pomocí televize Každá doba potřebuje svého černého kozla, v sedmdesátých letech to byla televize, která měla vést k zblbnutí mladé generace, v osmdesátých hrozilo pandemické ohluchnutí teenagerů vinou walkmanů, v devadesátých letech pak zaútočily na nezralé jedince počítačové hry, po roce 2000 zpřeházel svět všem, kdo umí číst, internet, a spoušť v posledních letech dokonaly sociální sítě. Kdysi démonizovaná televize už nevadí. Povýšila dokonce na elektronickou verzi rodinného krbu, který nečadí a mohl by přispět k překonání mezigenerační trhliny tak, že přivede do jedné místnosti, k jednomu stolu a pohovce jednak ony plaché pubertální bytosti, jejichž existenci mnohdy dokládají jen použité svršky v prádelním koši a které většinu svého osamělého mobilního života tráví v uzavřených komunitách sociálních sítí, druhak ony udřené, ztrhané zombie, kteří se vracejí za tmy šouravým krokem z práce s naditými nákupními taškami a touhou dopřát si dvojku bílého a mít svatý klid od všeho a všech. Pokud něco podobného pozorujete i ve svém okolí a máte chuť s tím něco dělat, nepokoušejte se o radikální léčbu. Pokusy znenadání navázat neformální hovor u nedělního oběda, návrhy na společný výlet do hor, nebo dokonce vybalení zaprášeného Člověče, nezlob se končí zhusta fiaskem. Zkuste to raději se starým dobrým televizorem. Najděte si v programu nějaký dobrý seriál, který ještě nepovýšil na titul „kultovní“, ale přitom má skvělá hodnocení na ČSFD nebo FdB a v komentářích bývá nápadně často označován slovem cool. Pak začněte o seriálu trousit poznámky, např., že je sakra dobrý, ale zcela nevhodný pro mládež, že v něm hraje nový idol, nezvladatelný skandalista XY, kterého byste nejraději přehli přes koleno a tak podobně. Pak seriál pusťte trochu hlasitěji, aby zvuk dolétl i do dětského pokoje a čekejte. Tím jste nejen požádali o přátelství, ale zahájili i fázi „sdílení“. Než se dostaví první diváci, nezapomeňte změnit svůj setrvale rozmrzelý statusový výraz za nějaký veselejší a vše, co za to v seriálu stojí, nezapomeňte řádně „olajkovat“. Pro začátek to stačí. Jste na dobré cestě zlepšit svou popularitu v rámci nejstarší sociální sítě světa – vlastní rodiny. Mnoho štěstí. 1. 2. 3. Za všechny, kdo magazín připravují, přeje příjemnou zábavu, Ivo Kaleta Skylink TV, č. 13/2016 čtrnáctidenní lifestylový časopis s TV programem pro předplatitele programů Skylink. Magazín je neprodejný a je ve své tištěné podobě pravidelně zasílán předplatitelům balíčků Komplet, Multi HD, HD Plus a Kombi, nepravidelně pak i ostatním uživatelům Skylinku. Šéfredaktor: David Shorf Inzertní oddělení: inzerce@tvskylink.cz Artdirector: Ivo Kaleta Fotografie: ProfiMedia, Fotolia, iStock a archiv redakce Programový průvodce: zajišťuje Press Data, s.r.o. Adresa redakce: Graphic House s.r.o., Sadová 2733/4, 702 00 Ostrava Mail: redakce@tvskylink.cz Užití či rozšiřování jakékoliv části magazínu, případně rozšiřování magazínu samotného, podléhá svolení vydavatele (Graphic House s.r.o.). Magazín je dostupný v App Store, v Google Play a pro uživatele PC a Mac prostřednictvím čtečky WebView.