navigátor / programové tipy Filmy a seriály na Skylinku Vrah ve mně krimi Lou Ford je jako Jekyll a Hyde – mužem zákona i sériovým vrahem žen. Kontroverzní kriminálka natočená na motivy knihy Jima Thompsona z 50. let vypráví příběh Loua, zástupce šerifa z malého texaského města, který na první pohled působí plaše a skromně. Jenže má temnou stránku, nabývající časem na síle – bytostně nenávidí ženy. Postupně odhalujeme, že se ve skutečnosti jedná o nebezpečného psychopatického sériového vraha, který nemá s nikým a ničím slitování. Není však jediný, kdo skrývá temné tajemství… FilmBox | 30. června 1945 historický Píše se srpen roku 1945 a v malé maďarské vesničce se po dlouhých a těžkých letech plných utrpení konečně schyluje k radostné události. Místní mladý úředník se rozhodl vzít si svou přítelkyni za ženu, a tak mu celá vesnice pomáhá s přípravou veselky. Radostné hemžení však naruší příjezd nenadálých hostů. Na nádraží se objevují dva cizinci s bednami, jejichž obsah je pro místní záhadou. Vesničané se zaleknou, že by mohlo jít o přeživší Židy nebo jejich příbuzné, kteří byli během války z vesnice deportování a nyní se budou dožadovat majetku, o nějž za války přišli. Skylink Live TV Závod s časem drama Nolan si myslí, že má vše, po čem kdy toužil. Domov a krásnou ženu, již nadevše miluje a která zanedlouho porodí jejich první dítě. Zdá se, že mu jeho idylku nemůže již nic překazit. Nolan (v podání herce Paula Walkera, který si zde střihl svou poslední roli v životě) je štěstím bez sebe. Za necelých pět týdnů mají se svou milovanou ženou (Genesis Rodriguez) přivítat na svět holčičku, jíž se oba nemohou dočkat. Jenže New Orleans, kde žijí, napadne ničivý hurikán Katrina a v nastalém zmatku začne jeho manželka rodit. Porod bohužel nepřežije a dcera je navíc kvůli předčasnému narození dána do inkubátoru, který jí pomáhá dýchat. Celá nemocnice podstupuje evakuaci, jen Nolan musí zůstat – inkubátor se totiž nedá přenést, a navíc jej musí každé tři minuty nabíjet ruční baterií. Jejich život visí doslova na vlásku, a tak začíná nelítostný boj s časem, během kterého Nolan musí nejen překonat sám sebe, ale i nalézt lásku k dítěti, které mu vzalo ženu. AMC | 20. června Filmová hudba na cestě ke stovce Filmové nečasy Ondřeje Nečase Vývoj filmového průmyslu je rámován technologiemi, tvůrčími přístupy, tématy, jež držela prst na tepu doby. A také hudbou, která je neodmyslitelným doprovodem pohyblivých snímků od jejich samotného počátku. Pro možnost hudebního podkresu ani zpočátku nebylo třeba zvukové stopy přímo ve filmu. V prehistorických dobách ji k němým snímkům zajišťoval každý biograf samostatně například prostřednictvím onoho provařeného pianisty či orchestru. To se změnilo s příchodem zvukových filmů v roce 1927 a následným skladatelským rozmachem (nejen) v Hollywoodu. Z takřka výhradně orchestrální záležitosti se filmová hudba postupně vyvíjela s dobou a žánry, které zrovna frčely. Jazz, swing, rokenrol, elektronika – všechny ty postupně měnily její klasické pojetí, a některé soundtracky tak už nejsou jen klasickou instrumentální symfonií, jako spíše „best of“ playlistem hitů v čase vzniku filmu, případně se písně pro ně složené těmito hity samy staly – vzpomeňte třeba Pomádu. Dnes filmová hudba vyprodává stadiony a některé filmy jsou pro mě v podstatě hudební skladbou, na kterou režisér nabalil obraz. Interstellar a Dunkerk Christophera Nolana tedy můžeme stejně tak označit za filmy Hanse Zimmera. Slušný pokrok za těch více než 90 let… „ Say, Ma, listen to this… historicky první slova zvukového filmu Jazzový zpěvák z roku 1927