Několik slov na úvod… Nebojte se konzumních Vánoc Obvykle příchod vánoční sezóny ohlašují rádioví kazatelé, kteří tak nějak moudře pohovoří o pravé podstatě a poselství vánočních svátků, zalamentují nad jejich kýčovitě konzumní podobou, doporučí strávit advent rozjímáním a štědrý večer pak především spolubytím s nejbližšími. Nevím proč, ale tohle hlášení ve mně spolehlivě spouští panickou reakci a nasměruje k nejbližšímu obchodu. A přitom je to jen pár let nazpátek, co jsem s klidem pokerového hráče chodil nakupovat dárky 23., často i 24. prosince. Davy v krámech prořídly, pulty zpřehledněly, i vyzývavé dudlaj–dudlaj–dudlajdá ztratilo svou sílu a znělo mdle, až vyčichle. To byl čas pro nás, nemnoho statečných, po nichž jak po teflonu sklouzávaly vlny televizních reklam, vyčítavé pohledy prodavaček, i přání nejbližších. Smetli jsme do košíku poslední pastelky, ohmatané plyšáky a šeříkovou toaletní vodu, zaplatili a za pět minut bylo hotovo. Ale dnes? V září se hecuju, v říjnu se kárám, od listopadu nespím a v prosinci se roztékám jako vosk poslední adventní svíčky – má ještě Ježíšek skladem bezdrátová sluchátka, mluvícího robota, živou krajtu, kabelku od Gucciho a třicetšest dalších skromných přání, které se ocitly na ultimativním rodinném seznamu? A pokud nemá, bude skutečně stačit, když místo vybalovacího pětiboje tak nějak po večeři spolu jen tiše budeme? Hezky starosvětsky, blízce, jak to dělali u broučků, u Věků, u Ladů? Třeba se chytneme za ruce a zazpíváme si, odlijeme olovo, překrojíme jablko… Nesmysl, k tomu neseberu dost odvahy. Navíc, když už byl seznam přání přijat, jeho nevyplnění by zpochybnilo Ježíškovu všemohoucnost. Nezbývá než porazit nepřítele jeho vlastními zbraněmi. Je to jednoduché, stačí nakoupit vše do poslední tečky, sednout si a v klidu pozorovat provoz kolem sebe a hle – už třetí den zůstává většina dárků opuštěna, s nimi hyne i jepičí bůžek konzumu a u stolu zůstáváme my, se sebou samými, ve vzájemnosti, jaké jsme po tom vysilujícím šílenství schopni. Nastávají Vánoce. 1. 2. 3. Za všechny, kdo magazín připravují, přeje příjemnou zábavu, Ivo Kaleta Skylink TV, č. 26/2016 čtrnáctidenní lifestylový časopis s TV programem pro předplatitele programů Skylink. Magazín je neprodejný a je ve své tištěné podobě pravidelně zasílán předplatitelům balíčků Komplet, Multi HD, HD Plus a Kombi, nepravidelně pak i ostatním uživatelům Skylinku. Šéfredaktor: David Shorf Inzertní oddělení: inzerce@tvskylink.cz Artdirector: Ivo Kaleta Fotografie: ProfiMedia, Fotolia, iStock a archiv redakce Programový průvodce: zajišťuje Press Data, s.r.o. Adresa redakce: Graphic House s.r.o., Sadová 2733/4, 702 00 Ostrava Mail: redakce@tvskylink.cz Užití či rozšiřování jakékoliv části magazínu, případně rozšiřování magazínu samotného, podléhá svolení vydavatele (Graphic House s.r.o.). Magazín je dostupný v App Store, v Google Play a pro uživatele PC a Mac prostřednictvím čtečky WebView.